Frangipani Flower

Follow me ya !

Wednesday 6 June 2012

Fesyen Tudung dan Pakaian Terkini ?

Assalamualaikum .. Apa khabar pembaca ? Harap dalam keadaan yang baik-baik sahaja , Alhamdulillah .. Tiba-tiba pulak saya teringin nak membincangkan tentang pemakaian tudung pada zaman sekarang..Maklumlah , sekarang macam-macam jenis ade , selendang , pashmina , syria .. Hem , saya juga ada tudung fesyen terkini cuma saya lihat ade yang salah memakainya .. Guru di sekolah saya pun sering mengingatkan tentang pemakaian tudung masa kini ..Guru saya juga berpesan memakai tudung mestilah menutup dada dan tidak jarang .. Pemakaian baju juga .. Sekarang susah nak cari baju muslimah .. Semuanya stail barat yang tiada lengan .. Baiklah , apa kata kita melihat bagaimanakah pemakaian mengikut agama Islam ?


Saya rasa mungkin gambar ini sudah cukup menerangkan bagaimana cara pemakaian yang betul .. Saya ingin berkata panjang tetapi saya bukanlah ustazah .. Hanya seorang pelajar .. Harap ini membantu .. InsyaAllah .. Bersama-sama kita berhijrah menjadi lebih baik .. 

2 comments:

RaiDaH said...

wah..bgus nyer informasi awk bg..bergune sgt,thanks...

Nur Farrah Farhana said...

ahaha , sesame .. ini pun google image yg membantu .. hihi ..

Suka blog ni ?

Copyright© All Rights Reserved Nur Farrah Farhana @ farhanarozali.blogspot.com